fredag 27 februari 2009

Bloggtema v 9: Topp tre läppgunk

Veckans bloggtema på Pret-ty är, på förslag av Beautybaby, topp tre läppgunk. Idag väljer jag att tolka "läppgunk" som gunk med färg. En annan gång kommer topp tre på "vårdande läppgunk". Här ser ni mina tre färgade favoriter (utan inbördes ordning):
Her glossiness i Who are you wearing? från Benefit, lipgloss från Face Stockholm i rose och Colour surge bare brilliance lipstick i 16 ruby glass från Clinique. Just dessa tre hamnar överst på min lista för att jag älskar deras färg, konsistens och hållbarhet. Att ingen av dem doftar eller smakar mycket är också positivt, tycker jag.


Who are you wearing? med en härlig krämformula, nästan helt utan skimmer. Rose är rosigt och fint med skimmer. Ruby glass är ganska rött med diskret skimmer och kanske även små små glitterpartiklar, en riktigt festfavorit. (Färgerna är som vanligt finare i verkligheten...)

2 kommentarer:

  1. Who are you wearing? är också en av mina favoriter! Tycker den ger läpparna en fint rosig nyans. Rose var ju också en riktig snygging. :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul när man hittar klockrena favoriter? Rose kan jag verkligen rekommendera =)

    SvaraRadera