torsdag 9 juli 2015

Sniffat: The Body Shop Italian Summer Fig

Nu har jag äntligen satt näsan i The Body Shopsenaste doft Italian Summer Fig (det tog ett tag innan jag hann hämta paket...). Såhär beskrivs doften i pressinfon:
Föreställ dig saftiga fikon som långsamt fått mogna i den italienska solen. Andas in den friska grönskan från deras gröna blad, det mjölkigt saftiga fruktköttet och de mjukvarma dofterna från själva trästammen.
Jag tycker att doften växer efterhand. Den är ganska söt, sensuell och feminin. Riktigt god! Vid en allra första sniff tyckte jag att den var för söt för min smak, men den utvecklas positivt efter hand. "Mjukvarm" som används i beskrivningen känns klockrent. Den doftar till och med lite solvarm hud. För mig blir den nog mest en kvällsdoft.
Italian Summer Fig lanseras den 14 juli och består av:
 
  • Eau de Toilette, 50 ml / 295 kr

  • Fragrance Mist, 100 ml / 195 kr

  • Shower Gel, 250 ml / 135 kr

  • Body Lotion, 250 ml / 175 kr

  • Body Cream, 200 ml / 210 kr
Jag skulle inte tacka nej till Body Cream och Shower Gel från serien. Får göra en liten lista till nästa klubbdag...

Ni har väl lagt märke till den supersnygga flaskan? Även övriga dofter hos The Body Shop får uppdaterade flakonger. Vilken doft gillar ni bäst? Jag är inte så doftnördig, men gillade Fijian Lotus som kom förra sommaren.

4 kommentarer:

  1. Fijian Lotus, som du säger, och Japanse blossom. Sedan gillar jag den utgående doften "English dawn"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, English dawn var inte dum! Kanske finns den på rea...

      Radera
  2. Fijian Lotus föll jag för direkt. Fig är lite väl söt, jag kan inte koppla ihop den med fikon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, den är faktiskt ganska söt, det håller jag med om.

      Radera