torsdag 29 augusti 2013

Dagens naglar med OPI It's all St. Andreas Fault

Samtidigt som jag fortfarande gottar mig i sommarens kulörer, är jag i full färd med att lacka igenom hösten. Här har turen kommit till It's all St. Andreas Fault från OPIs tjusiga höstkollektion San Fransisco


It's all St. Andreas Fault är ett liquid sand-lack i krämform, till skillnad från många andra strukturlack som skimrar. Inte så dumt! Strukturen ger lite läderkänsla, och det känns höstigt tycker jag. Färgen kände jag mig skeptisk till först, men nu tänker jag bara en sak Mmm...Marabou (och går ut i köket och tar mig en bit!). Vad tycker ni om färg och finish?

15 kommentarer:

  1. jag älskar det lacket, perfekt nyans och perfekt till vardags. Det ser dock annorlunda ut mot mitt på bilderna, har du överlack på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättefint och diskret! Nix, inget överlack.

      Radera
  2. Åh, en modernisering av You don't know Jacques!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker sandlacken är jättefula och det där är inget undantag. Ser ut som att du grävt i rabatten. ;)
    Tur att alla inte tycker likadant. :)

    SvaraRadera
  4. Kul att din make skvallrade om din blogg. Nyttigt för mig som inte alls är så hemma på ögonskuggor och färgglada naglar! Men den där sandiga bruna tycker jag mest det ser ut som någon betongfärg man ska måla källargolvet med.... Det glittriga röda du visade för några dagar sedan var mycket finare tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att se dig här! Vi måste få till en träff snart, då kan jag satsa på ngt mer klassiskt på klorna ;) Och betongfärg var minsann ingen dum liknelse ;)

      Radera
  5. Så den torkade på dig? Bra!

    SvaraRadera
  6. Jag har läst flera positiva recensioner av denna, men jag blev inte helt övertygad själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske beror lite på vad man har för förväntningar innan? Jag blev nog lite positivt överraskad.

      Radera
  7. Det här var då rakt inte min grej. Brunt och sandlack en kombo som troligen inte kommer hamna på mina naglar.

    SvaraRadera
  8. Superfint! Har inte testat själv men tycker det känns som att den rinnande sand- effekten förstärks ytterligare utan skimmer. Detta ska inhandlas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Aha, jag tycker nästan att effekten blir större med skimmer :)

      Radera