torsdag 30 december 2010

Turkost från lillejulafton



Jag fortsätter att visa sminkningar som finns i kameran efter julhelgen, trots att de är fotograferade i vintermörker. På lillejulafton matchade jag mitt tealduokroma lack från Alessandro med en rejält turkos ögonsminkning. Inte så juligt, kanske, men färgglatt lite annorlunda från allt nedtonat eller julguldigt.


Jag använde en stor del av innehållet i julpackningen, nämligen Stilas Boldly Beautiful Eyeshadow Palette, Lash Doubling Mascara UDPP, YSL Touche Èclat, Instant Lift for Brows från Clinique och 24/7 glide-on eyepencil i Flipside.


På hyn hade jag Cliniques Superbalanced Powder Makeup och rouge, bronzer och highlighter ur Leopard Love Complexion Perfection Kit från Too Faced.


Jag använde den turkosa skuggan tillsammans med den ljust silvergrå i trion älngst ned till vänster.


En extra bild på Too Faced-paletten, bara för att den är så fin!

8 kommentarer:

  1. Du har verkligen lyckats matcha skuggan och pennan, jag älskar teal! Supersnyggt!

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt teal är härligt!

    SvaraRadera
  3. Åh hjärtat vilken jobbig höst för er. Jag tog ju en bloggpaus nu i höst eftersom jag inte mått bra och inte orkat varken skriva på Kabuki eller läsa era andras bloggar så det här med olyckan visste jag inte om. Livet är konstigt, allt kan ändras på en sekund. Vilken tur att han är bättre och att ni orkar ha lite kalas i morgon. Önskar er ett gott 2011! Ta hand om varandra.

    Stooor kram från Emma

    SvaraRadera
  4. Ninni: Tack!

    Sminkan: Tack!

    Emma P: Tack!

    Kabuki: Tack för omtanken! Det är härligt att se att du också är tillbaka! 2011 blir säkert bättre för oss båda!

    kramar!

    SvaraRadera
  5. Fina färger, teal är aldrig fel - så snyggt!

    SvaraRadera
  6. Superfint med turkost på dig! :)

    SvaraRadera