onsdag 2 december 2009

Recension: Alessandro French Liner


Efter att ha gjort två manikyrer med pennan från Alessandro känner jag mig mogen att recensera densamma. Jag säger: den är superbra! Jag är ingen hejare på franskt, men med denna penna är det så mycket lättare att få ett snyggt resultat! Till första manikyren följde jag instruktionen på förpackningen och använde överlacket som var med både som över- och underlack. Hållbarheten lämnade då en del övrigt att önska. Med mina vanliga över- och underlack från Mavala vid andra manikyren blev hållbarheten mycket bättre.

Alessandro är inte så lätt att få tag på i Sverige, men just som jag kommit hem från Wien såg jag att Depend har en liknande i sitt sortiment. Nu är jag väldigt nyfiken på den. Någon som testat?

4 kommentarer:

  1. Jag förstår om det är lätt att måla med högerhand eftersom det är en penna men hur i sören fungerar det när man ska måla med "fel" hand. Jag kan ju inte rita ett streck med "fel" hand.

    Nu har jag något att fundera över resten av dagen:0)

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Måla med vänster är inte lätt =) För mig funkar det dock bättre med denna pennan än med vanligt lack med pensel.

    SvaraRadera
  3. Japp, jag har testat Depends penna och den funkar mycket bättre för mig än att kladda med ett vitt nagellack! Nu går det på ett kick att fixa en enkel fransk manikyr. Hållbarheten är inte direkt något att hurra för på mina naglar, men samtidigt är det jättelätt att reparera små ställen med pennan. Så jag är väldigt nöjd!

    SvaraRadera
  4. Anonym: Vad kul att den funkar för dig! Vem är du? :-)

    SvaraRadera