tisdag 8 december 2009

Cliniqueshopping


I fredags hade jag det stora nöjet att göra stan (främst Kicks!) med min mamma. Vi spanade julklappar och födelsedagspresenter till min syster, men passade givetvis på att shoppa lite till oss själva också. Eller, snarare: Min mamma shoppade lite till oss båda. Jag fick en ny fin maskara, vilket var precis vad jag behövde.


Inför jul kommer många maskaror i fina askar med små extra tillbehör. Mums! Min maskara låg i kittet jag skrev om förra helgen, så jag fick min favoritögonkräm All about eyes på köpet. Inte illa!

I necessären låg också en fin duokajal med färgerna Cocoa shimmer och Starry plum. Den ser jag fram emot att prova! Den bruna sidan finns, vad jag vet, inte i ordinarie sortiment. Den lila har "nästan-köpt" flera gånger, vi är nog menade för varandra.


Som grädde på moset var det bonustajm! Gåvan innehöll:
- Dramatically Different Moisturizing Lotion
- All About Eyes - storfavorit
- 7-Day Scrub Rinse-Off Formula - också riktigt bra
- High Impact Mascara i svart - likadan som jag "köpte", den är bra
- Long Last Lipstick i färgen Blushing Nude - snyggt!
- Parfymen Aromatics Elixir
- Comfort On Call Allergy Tested Relief Cream - har jag testat för länge sedan. Då gillade jag den.
- Blushwear Cream Stick i färgen Shy, den ser fin ut

9 kommentarer:

  1. Du har alltid sånt flyt med såna extragåvor, det ser kanonfint ut verkligen!

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite extra bonus:)

    SvaraRadera
  3. Tina: :-)

    Emma P: Det är inte flyt, det är skicklighet =) Skämt åsido, jag handlar aldrig lite finare märken som Clinique o Lancome UTAN att få en present.

    SminkJante: Ja =)

    SvaraRadera
  4. Har flera ex av Blushing Nude-stiftet, det är en toppenbra färg som passar till nästan allt! Bra kap där!

    SvaraRadera
  5. Fröken Frodig: Jag gillar också det stiftet, o har det sedan tidigare. Mycket trevligt!

    SvaraRadera
  6. Jo, jag har nästan förstått det:) Vad krävdes för att få presenten, att man handlade två produkter?

    SvaraRadera
  7. Stod och klämde på just det kittet med mascara,ögoncreme och dubbelkajalen, va krämen jag ville åt mnest men mascara lockar alltid, men kajalen kunde man ju inte swatcha då den enl. biträdet ej fanns i ordinarie sortiment så ja lät bli. Men om du e nöjd kske ja ändrar mig. Mascara bra tycker du?

    SvaraRadera
  8. Emam P: Man skulle köpa två grejer. Min mamma och jag handlade tillsammans (kanske en å annan julklapp!), så vi lyckades få en gåva var och en till lillasysters födelsedag. Jag köpte (eller snarare fick) bara detta kitet.

    Linda: Mascaran är riktigt bra och All about eyes är min absoluta favorit bland ögonkrämer. Jag rekommenderar ett köp =) Den lila änden av kajalen (Starry plum) finns i ordinarie sortiment, den andra är ganska ljust brun och kan bli ett fint komplement till andra pennor eller en neutral sminkning.

    SvaraRadera