tisdag 28 juli 2009

Små och naggande goda

Jag är barnsligt förtjust i miniförpackningar. Just som jag bestämt mig för att shoppa loss på snygga reseförpackningar hos Muji, stötte jag på ett litet miniförpackningsparadis hos Superdrug. Bland "ta fyra betala för tre" hittade jag en aprikosskrubb från St. Ives som är till både kropp och ansikte (lite skumt med både och kanske, men praktiskt på resa), rengöring och ansiktsvatten från Simple och en minitandkräm. Tandkrämen är mindre glamouröst, men ack så bra att ha.


Ansiktsvattnet är samma som jag recenserat tidigare, perfekt eftersom mitt enda klagomål var att förpackningarna är lite stora och otympliga! Rengöringen är en annan sort, den jag testat tidigare är lite mildare och fanns inte i minitub. Jag tror att det kan vara bra med lite starkare rengöring till alla solkrämer under semestern, men vi får väl se.



Hos Boots hittade jag miniburkar med The righteous bodybutter och Flake away kroppsskrubb från härliga retromärket Soap & Glory. Jag återkommer med recensioner när jag hunnit testa allt! Efter semestern ska jag även lyckas recensera krämen från samma märke som syns i "Just nu testas..."-kolumnen här intill.

Trots dessa fina fynd ångrar jag lite att jag inte löpte flaskor hos Muji. Det får bli nästa gång!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad kul med lite småburkar! det är en speciell känsla när man får så många så billigt:)

    SvaraRadera