torsdag 15 juni 2017

Recension: Lumene Lähde Hydration Recovery Aerating Gel Mask

Jag har testat några godbitar ur Lumenehudvårdsserie  Lumene LÄHDE och nu är det dags för recension av Lähde Hydration Recovery Aerating Gel Mask (199 kr). Lähde betetyder källvatten och i maskens kombineras syrerikt, rent arktiskt källvatten med nordisk björksav som ska vara sprängfylld med mineraler. Masken ska den ge intensiv fukt och göra huden slät och jämn, med en omedelbar frisk lyster.

Jag har testat annat med björksav som jag gillat tidigare (från just Lumene och från L300, tror jag). Även Lähde Hydration Recovery Aerating Gel Mask går hem hos mig! Den ger mycket fukt utan krångel. Den känns inte ett ända dugg fet, vilket kan upplevas som fördel eller nackdel, beroende på hudtyp. För mig funkar den på egen hand nu på sommaren, men när jag började testa i våras ville jag gärna ha nattkräm utanpå. Härlig fuktmättad effekt hur som! 

Om man inte vill ha masken på som intensivkur utan att skölja, kan man också använda den 5-10 minuter och skölja med kallt vatten efteråt om man hellre vill.
Masken kommer i en enkel plastburk. Allra bäst gillar jag ju hudvård i tub, men denna ganska fasta gelé måste förstås vara i burk. Burken är rejäl (150 ml) och produkten dryg. Enda nackdelen är att det är en lite väl stor klump att ha i necessären, jag saknar den när jag är på resande fot... 

Summan av kardemumman är att jag gillar Lähde Hydration Recovery Aerating Gel Mask. Jag kan lätt tänka mig att köpa den igen (det kommer dock inte att behövas, med tanke på hur stor burken är...). Jag är också riktigt nyfiken på att testa mig vidare genom serien. Framförallt Lähde Hydration Recharge Overnight Cream lockar.

I samma serie har jag tidigare recenserat Purity Dew Drops Hydrating Eye Gel och Lumene Lähde Intense Hydration 24H Moisturizer. Läs om dem också, vetja!

3 kommentarer:

  1. På mig bränner den värre än något annat jag testat, och då är jag inte alls känslig i huden... Bra att den funkade för dig, konsistensen är ju ljuvlig!

    SvaraRadera