torsdag 2 februari 2017

Nytt hos mig: Lumene Lähde Intense Hydration

Lite nytt från Lumene vankas här! Bibehållen fuktbalans dygnet runt med rena och kraftfulla ingredienser från den nordiska naturen utlovas i hudvårdsserien Lumene LÄHDE. Jag har fått ett litet urval att testa:

Lähde Hydration Recovery Aerating Gel Mask (199 kr) är jag allra mest nyfiken på! Speciell fuktteknologi kombinerar syrerikt, rent arktiskt källvatten med nordisk björksav som ska vara sprängfylld med mineraler. Låter bra, andra grejer med björksav jag testat har jag gillat. Masken ska den ge intensiv fukt och göra huden slät och jämn, med en omedelbar frisk lyster.

Kan användas som mask två till tre gånger i vekan, appliceras då rikligt på ren hud i 5–10 minuter innan man sköljer. Använd 2 till 3 gånger i veckan eller efter behov. Lähde Hydration Recovery Aerating Gel Mask kan också användas som intensiv räddningskur genom att applicera ett tunt lager och låta det sjunka in under natten. Det sistnämnda låter extra bra och smidigt tycker jag. På något sätt känns det också betryggande med masker som inte behöver sköljas av, eller vad tycker ni?

Mindre burken till vänster i bild innehåller allroundkrämen Lähde Intense Hydration 24H Moisturizer (199 kr). Även i den ingår nordisk björksav som ska vara naturligt närande och arktisk källvattnen för intensiv återfuktning. Krämen beskrivs som lätt, den ska absorberas snabbt och göra huden mjuk, samtidigt som den jämnar ut vardagens effekter. Återställd fuktbalans utlovas. 

Här ser ni Purity Dew Drops Hydrating Eye Gel (199 kr). I den finns provitamin B5, björksav och rent arktiskt källvatten som lovar skonsam kontinuerlig återfuktning. Gelen är parfymfri (hurra!) och ska motverka mörka ringar under ögonen. Låter lovande. Hoppas att denna är rik nog för mina snart 35-åriga trötta mammaögon.

Recensioner kommer allteftersom! I serien finns också Lähde Pure Arctic Hydration Spring Water Mist, Lähde Hydration Recharge Overnight Cream, Lähde Matte Hydration 24H Cream-Gel, Lähde Pure Arctic Miracle 3-in-1 Micellar Cleansing Water och Lähde Hydration Rescue 24H Nourishing Balm. Många spännande grejer! Någon som testat?

4 kommentarer:

  1. Ögonkrämen låter spännande tycker jag! Jag behöver snart en ny fast jag tror att jag håller mig till min favorit från REN.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar lovande so far! REN är inte dum dem heller, de gör mkt bra grejer!

      Radera
  2. Spännande alltihop! Gillar Lumene :)

    SvaraRadera