måndag 12 december 2016

Winter Nail Art Challenge: papper och rosetter

Såhär års brukar jag, även om det tajmar dåligt med bristande fotoljus och tidsnöd, blir nailartbesatt, och vad passar då bättre än att vara med i Winter Nail Art Challenge hos Lacky Corner? Idag är temat paketpapper och rosetter.

Jag utgick från min manikyr med Meet "My" Decorator från OPI och börjarde storstilat med att stämpla vackra presentpappermönster på alla naglar utom ringfingret som redan hade tejp-mönster. Inspirationen var ton-i-tonfärgade metallicglänsande papper med snirkelmönster. Jag hamnade väl lite mycket ton-ton kan man säga, för kameran lyckades inte fånga mönstren så bra. Men det är väl tanken som räknas.

Sedan fick några naglar rosetter, tummen en frihandad och pek- och lång-finger dekaler från nailartgrejerna som jag fick av Depend i somras. De sistnämnda var helt klart det lättaste i manikyren!

8 kommentarer:

  1. Så himla fint det här blev! Haha ja, julen brukar vara den tiden jag också gör mest nail art helt klart. Nu har jag i och för sig börjat göra mer och mer nail art men så har det varit i rätt många år:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jul är rysligt inspirerande i nailartsammanhang :)

      Radera
  2. Snyggt!
    Tycker du gör väldigt fin nailart!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det blev riktigt bra och ton i ton är ju något som ligger mig varmt om hjärtat, så jag säger som Birgitta i Hela Sverige bakar: Rasande elegant!

    SvaraRadera