tisdag 22 augusti 2017

Span på highlighters

Som ni märkt har jag inte riktigt tid och kraft till att hänga med i alla nyheter just nu. Bloggen går lite på sparlåga, helt enkelt. Då och då frågar ändå kompisar om shoppingråd, och det är alltid lika kul! Förr skrev jag en hel del tipsinlägg, och det är ju egentligen roligare både att skriva och att läsa tycker jag, än att läsa om samma nyheter överallt. 

En kär vän till mig går i highlightertankar. Här har jag samlat lite förslag. Några självtestade, men de flesta mest önskningar och span.

Vi börjar med budget! IsaDoras Blush & Go Draping Wheel är ny för i höst (mer om deras höst här inom kort) och ser fin ut! Den kostar 229 och jag är säker på att den är prisvärd. Här får man glow och färg i ett. Varma highlightertrion Rose Gold (199 kr) från samma märke är också ett bra alternativ. Prisvärda, som sagt, men kanske inte så lyxiga. Lite dumt tycker jag också det är att de är så stora men ändå inte har någon spegel.

Bare Minerals Invisible Glow Highlighter (435) är tjusig lyx. Är den lika bra som highlighter-delen i min Invisible Light Transcludent Powder Duo är den värd pengarna. Vacker subtil lyster som ändå syns. Finns i två färger.

Spotlight Face Palette från Smashbox är jag lite sugen på. Den kommer i två färgvarianter och kostar 315 kr. Inte tokigt stora, men bra variation. Verkar vara smidiga paletter.

Ultimata glowet får man kanske med Anastasias Glow Kit Ultimate Glow. Jag har inte testat själv, men märket ska ju vara smått legendariska när det gäller highlighters. Möjligen behöver man in så många highlighters och den är lite stor att ta med, och ganska dyr (595 kr). Men fin!

Med tanke på hur mycket jag gillar min fina Sunchaser palette från Becca vågar jag lova att Shimmer Skin Perfector (395 kr) gör jobbet perfekt. Numera har Sephora svensk wepshop, så in och klicka!

Bobbi Brown Shimmer Brick är klassiska. Jag har ingen egen, men skulle gärna vilja. Lyxiga. Kostar 485 och finns sex olika färgställingar. Jag gillar Pink som syns på bilden här bäst.

Sist, men inte minst, Tilda från IDUN Minerals. Jag har den själv och använder ofta. Den kostar 265 kr. Vi gillar ju alltid Idun!

Nu är jag nyfiken på var inköpet landar i slutändan. Risken med inlägg som detta är att man själv blir lite sugen, och det blev jag nu. Ajajaj...

(Bilder och prisuppgifter Kicks, Sephora och IdunMinerals. Orka logga in i bildbanker!)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker Tilda är lite för glittrig :/ Men en favorit jag har är den där rosa från Clinique! Vad heter den, Petal Pop? Älskar den som highlighter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, den måste jag prova! Den älskar jag ju som ögonskugga :)

      Radera