onsdag 15 november 2017

Recension Clinique Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate

Dags för recension av Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate från Clinique (275 kr för 48 ml). Det är ett koncentrat som lovar återfuktning som en rik kräm i en ultralätt vattengel. Huden ska bli slätare, fuktpumpad, och bli starkare som barriär.

Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate ska appliceras sist i hudvårdsrutinen morgon och kväll för att låsa in fukten ordentligt. Den kan också användas som en extra fuktboost när som helst under dagen eller som en fuktgivande primer. Jag har mestadels använt den just sist i rutinen (morgon och kväll, mest kväll), eller som extra fuktkick under dagen. Inte dumt alls!

På det stora hela gillar jag Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate. Trevlig produkt och snygg och praktisk pumpflaska. Min enda invändning är möjligen att jag inte känner så jättestor skillnad jämfört med min närbesläktade favorit Moisture Surge Intense Skin Fortifying Hydrator. Den senare är ju förvisso en vanlig fuktkräm, men kan egentligen också användas på ungefär samma sätt som koncentratet. Men fukt tackar man väl aldrig nej till, oavsett form. Någon annan därute som testat? Vad tycker ni om Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate?

2 kommentarer:

  1. Har inte testat men kul att den funkar för dig. Jag är inte så förtjust i Cliniques hudvård, jag föredrar sminket. Jag har börjat med en nu hudvårdsrutin för ett par veckor sen, IS Clinical. Lite tidigt att säga men jag hoppas att vi ska bli kompisar!:)

    SvaraRadera