måndag 14 februari 2011

Tvådagars


Det är ont om spännande sminkningar på bloggen i dessa dagar men jag har helt enkelt för tajt om tid de flesta mornar. Idag körde jag på exakt samma smink som igår, men bytte kajalpenna, gråbrun mot påfågelsgrön.


Jag använde min favorit foundation Superbalanced Powder Makeup spf 15 Mineral Rich Formula från Clinique, rouget Make up store Luxury, Clinique Lash Doubling Mascara, krämskuggan Pale Rose från IsaDora, Instant Lift for Brows, YSL Touche Èclat, och kajeln Covet (ej på bild) respektive Smoky Borwn.


Mycket diskret söndagssminkning. Så diskret att den knappt fastnade på bild.

7 kommentarer:

  1. Då såg vi nästan lika dana ut igår! Jag hade finfina mörk turk-pennan från Sephora som jag fått av dig! Matchade broderiet på min tunika gjorde det minsann också. Jag var inte lika rosa på locken som du, utan körde på "alla dagars beige shimmer-skuggan" från Clinique.

    AW denna veckan, månne?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är så himla duktig på att variera dig!
    Nu har jag ingen sminkblogg att fixa bilder till, men min rutin ser likadan dag ut, dag in.
    Lite extra på fest, men samma färger.
    Herregud så tråkigt!
    Ska köpa några nya skuggor och kajaler som omväxling.

    SvaraRadera
  3. Emilie: kul att pennan är bra. Jag är i Gbg i veckan (struligt o utan nät, jäklar!) men vi får hålla kontakt. Vi gärna aw men ska kanske köra till isar också.ska ni gå på balen? Kram!

    Cissi: tack snälla du! Jag tycker absolut att du ska unna dig lite nya pennor o skuggor :) berätta gärna vad det blir!

    SvaraRadera
  4. Snyggt, kajalen är finfin...

    SvaraRadera
  5. Emma P: Tack! Ja, Covet är himla fin. Man borde använda den oftare!

    SvaraRadera