fredag 23 juli 2010

Smått och gott: Cliniques maskaror


High Impact Mascara från Clinique är en av mina favoritmaskaror genom tiderna och syns ofta i mina dagens. Den ger både volym och längd, utan att klumpa sig. Under sommarhalvåret säljs Cliniques maskaror praktiskt nog ofta i småversioner. Perfekt för att de tar lite plats, och för att man kan byta ofta så att man undviker bakterieansamlingar. På bilden ser ni en halvstor med 2 g, och en riktig mini med 1,7 g. Den senare bor alltid i min handväska. Mitt fullstora exemplar är tillfälligtvis försvunnet i flyttröran. Hoppas att den dyker upp igen inom kort!

Om jag inte är helt ute och cyklar är det nu i veckan som Cliniques skräddarsydda hudvårdskit, som tidigare figurerat här i Smått-och-gott-kategorin, dyker upp i butikerna. Jag ska försöka ta mig in till stan endera dagen och spana!

8 kommentarer:

  1. Älskar miniversioner, perfekt att ha i väskan som du skriver! :)

    SvaraRadera
  2. Den där mascaran är en av mina stora favoriter genom tiderna. Den ger både längd och volym och funkar verkligen1

    SvaraRadera
  3. Önskar fler företag gjorde miniversioner, är ju pefekt att ha med sig när man inte vill ha stora versionen :)

    SvaraRadera
  4. Makeuponista: Ja!

    Ninni: Den är ett riktigt guldkorn!

    Honi: Vi får hoppas att fler märken hakar på!

    SvaraRadera
  5. borde kanske testa den där...

    SvaraRadera
  6. High Impact Mascara är min absoluta FAVORIT! jag norpar alltid åt mig mammas prover när hon varit ute och shoppat. den är bäst!

    SvaraRadera
  7. Fanny: Låter som en mkt bra strategi :)

    SvaraRadera