onsdag 21 april 2010

Regnblått




Idag har jag sminkat mig i regnblått, i princip samma sminkning som jag bar i fredags när jag hade Blue India på klorna. Dagens läppar finns att beskåda längre ner.


Basen till dagens ögonsminkning var Benefits Stay don't stray. Ur fina Cliniquepaletten har jag sedan använt:
- Blue (6) i yttre ögonvrån och globlinjen
- Teenage pink
(5) som highlighter på brynbenet
- Lucky penny
(4) mitt på, och på inre halvan av, ögonlocket
-
"highlighter from Strawberry fudge duo" (1) i inre ögonvrån.
Finfina skuggor! Kajalen, Midnight, och concealern kommer också från Clinique. På kinderna hade jag Benefit Sugarbomb, ett köp jag inte ångrar en sekund.

8 kommentarer:

  1. Ja, blått är ju en favvo hos mig också, jag tror faktiskt att nästan alla passar i blått! Du är jättefin i det! Cliniquepaletten där ser ju helt underbar ut!

    SvaraRadera
  2. Ninni: Tack! Jag håller med om att alla passar i blått. Det är färg som fler borde använda =)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar blått, det är verkligen vackert.

    SvaraRadera
  4. Du har fått en "I love your blog award!" från mig.

    SvaraRadera
  5. Väldigt fint, du klär bra i blått...

    SvaraRadera
  6. Detta år så himla konstigt, jag har svarat här tre gånger, en det går inte fram =(

    SminkJante: Tusen tack, dubbelt upp =)

    Emma P: Tack!

    Des Tack =)

    SvaraRadera
  7. Femte försöket: Detta år så himla konstigt, jag har svarat här flera gånger, en det går inte fram =(

    SminkJante: Tusen tack, dubbelt upp =)

    Emma P: Tack!

    Des Tack =)

    SvaraRadera