måndag 19 oktober 2009

Dagens - en nattågsmejk


Dagens ögon är fotograferade i elakt ljus i hotellbadrum. Med tanke på att sminket målats på okristligt tidigt på ett skakigt nattåg tycker jag att den klarat dagen ganska bra. Lite lagom mesigt för att gå på kurs. Något smink syntes i princip inte till på de andra deltagarna.


Jag har bland annat använt min älskade Powderflage (glömt borsten hemma, nej!), mörkblå kajal från Clinique och beige och brun skugga ur kvartetten Nymphéa från Chanel. Jag reser lätt, med endast en palett. Fyra skuggor på två dygn, kan man klara det?

6 kommentarer:

  1. Jävlar, rent ut sagt, en sån vacker palett!! Och ja, det klara man sig (lätt) på :D

    SvaraRadera
  2. Ja, den är jättefin! En av de lyxigaste jag har =) Jag fick den i present en gång när päronen varit utomlands. Dock måste jag tyvärr säga att skuggorna kunde varit lite mer pigmenterade och suttit lite bättre...

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar palett. Vilken härlig lyx att få ta med sig på resa:)

    SvaraRadera
  4. Håller med övriga talare, riktigt vacker palett du har. :) Snygg "lagom" mejk också. Känner igen mig i det där att vara den till synes enda personen med smink i ansiktet. Ibland kan jag faktiskt känna mig obekväm om jag varit och gosat lite extra med mina skuggor någon dag och jag ska sitta med en massa gråtråkiga ansikten.

    SvaraRadera
  5. Haha, ja du klarar det nog, dte är ju en himla läcker palett:)

    SvaraRadera
  6. SminkJante: Ja =)

    Kajsa Kavat: Tack! Kul att höra att någon känner igen sig! Ibland vill man ju vara lite modigare än man är =)

    Emma P: Jag är på väg hem och har har klarat mig bra =)

    SvaraRadera