fredag 16 oktober 2009

Alessandro no 261


Vid målning visade sig lacket från Alessandro som jag köpte i Wien vara ett vackert mörkt blågrönt skimmerlack istället för det asfaltfärgade med lila och grönt skimmer som jag först trodde. Färgen är fantastisk, ibland ser lacket svart eller mörkgrått ut, ibland mörkblått men oftast skimrande i mörkt påfågelgrönt. Mums!


Färgen är alldeles underbar och no 261 är absolut en bra infriare av förhoppningarna jag hade på IsaDoras Spellbound black. Man kan också konstatera att det inte blir något L'Oreal Resist and Shine Black Turquoise för mig.


Kvaliteten är jag lite osäker på. Jag tyckte att lacket började flagna lite väl snabbt (efter ett dygn), å andra sidan använde jag inte överlack, eftersom jag vill använda Matte top över idag för att variera mig.

2 kommentarer:

  1. Supersnyggt med Matte top ovanpå. Just nu har jag en period där jag använder Matte top på alla lack. Hitintills har jag inte blivit besviken.

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Tack, jag instämmer! Matte top är toppen =)

    SvaraRadera