lördag 22 augusti 2009

Lättsminkad lördag



Idag sminkade jag mig snabbt och enkelt inför en kort stadstur. Nu ska jag strax ge mig ut och springa, och då vill jag inte så gärna ha smink på hyn. Hur ser ni på träning och smink? Jag sminkar mig aldrig inför träning, men jag tvättar heller inte av och börjar om om jag ska träna direkt efter jobbet eller som idag när jag redan är sminkad.


På ögonen ser ni en härlig grön eyeliner från HOT makeup, Clinique Naturally glossy mascara och Color Definer i Satine dragée från Maybelline.


Basen bestod endast i concealer (Boi-ing från Benefit) under ögonen och Pore minimizer Refining serum från Clinique i t-zoonen.

På kinderna använde jag båda färgerna, Bois de rose och Rose clair, ur L'Oréals rosrouge Glam Rosé Blush Duo. Rouget är fint, men jag måste erkänna att jag inte använt det så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Nu blir det löpning, hej så länge!

12 kommentarer:

  1. Om jag ska döma fotboll så vill jag ha mascara men om jag bara ska till skogen och springa brukar jag inte bry mig.

    SvaraRadera
  2. Väldigt snyggt med den gröna eyelinern!

    SvaraRadera
  3. Hanna: Lite mascara är aldrig fel =)

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera
  4. Åh så grönt och sprakande! :D

    Jag är dålig på att sminka mig överlag på vardagar när jag bara är hemma.
    Ska jag träna så tar jag inte på smink. Det är om pudret och mascaran är kvar sen tidigare. tar bort det på kvällen sen

    SvaraRadera
  5. Har du också en sån eyeliner? =) Supersnyggt :D

    SvaraRadera
  6. Läckert med den gröna linern.

    SvaraRadera
  7. Kissen: Tack! Ungefär samma smink- o träningsrutiner som jag har =)

    Makeuponista: Tack! Hur tänker du när du säger en... Jag har en hel hög!

    SminkJante: Tack!

    SvaraRadera
  8. Kanonfin sminkning, den eyelinern är verkligen ljuvlig!

    SvaraRadera
  9. Emma P: Tack! Eyelinern (och dess kompisar i andra färger) har jag använt på tok för sällan. Får bli ändring på det!

    SvaraRadera
  10. Snyggt, en knallig eyeliner kan verkligen gör "det" till en annars enkel make-up. Har jag bråttom men vill sminka mig lite roligt så är en färgglad liner eller penna kanon!

    SvaraRadera
  11. Mums vilken goding den där eyelinern är! Snygg vinge har du fått till också.
    Jag brukar göra på samma sätt som du när det gäller träning och smink - sminkar mig inte för träningen, men jag orkar heller inte sminka av mig innan.

    Pssst, nu finns det nya inlägg hos mig. ;)

    SvaraRadera
  12. Linda: Tack! Håller med om penna o eyeliner, så himla bra och enkelt!

    Kajsa Kavat: Tack! Vingarna blev ganska bra, lite asymetriska, kanske =) Jag kikade in hos dig tidigare idag, kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera