söndag 30 augusti 2009

Korallskimmer på kräftskiva

Gårdagens kräftskivesminkning ville inte riktigt fastna på bild. Alla bilderna har ett konstigt mjölkvitt sken över sig. Sminkningen var mycket knalligare och piggar i verkligheten. För att matcha min korallröda klänning (och kräftorna!) sminkade jag mig i guld, korall och mörkt lila. Jag bilbombar lite med ögonbilder i hopp om att färgerna ska synas:





Till ögonen använde jag skuggorna Moonlight och Sun ur paletten från Stila (jag har visst snöat in på den på sistone), 24/7 Glide-on eye pencil i mörklila Rockstar och Coral Jungle. Coral Jungle är en ganska gammal skugga från Max Factor med väldigt fint korallskimmer. Jag använde även skuggan som rouge. På läpparna hade jag L'Oréal Infallible longwear lip dou compact i färgen Enduring Coral 400 som satt som berget hel kvällen. Inte ens lösligt i snaps =)


Utöver ögonskuggan Coral Jungle hade jag Benefits Coralista på kindäpplena, Georgia från samma märke som higlighter på kindbenen och solpuder från Shiseido under dem. Basen fick inte vara med på bild. Den bestod av mineraler från IsaDora och Boi-ing och Powderflage från Benefit.

9 kommentarer:

  1. Fina färger och härligt skimmer!

    SvaraRadera
  2. *skratt* jag hade också 400 på läpparna, att jag inte såg det på dig.:) Vrålsnygga ögon, som jag sa. Tror guld och korall ska bli min nya favokombo.:)

    SvaraRadera
  3. Härliga nyanser, korall är så fint!! Va på jakt efter ett ganska knalligt korall läppstift idag (inte för att ja behöver nått men ändå :D Fast hittade inget tyvärr..

    SvaraRadera
  4. Den här sminkningen var ju bara så fin! Vet hur det är att allt bleknar när man fotar, att fota med blixt är lite besvärligt... Rouget var himla snyggt faktsikt, tänkte på det när jag såg bilderna:)

    SvaraRadera
  5. Kul att få se lite mer av ditt ansikte. Ljuset är verkligen bra på att suga musten av skuggorna, det är svårt att få till bra bilder. Makeupen är väldigt fin. Kan tänka mig hur fin du var med en korallfärgad klänning till:)

    SvaraRadera
  6. Skor och maskara: Tack! Jag såg inte heller att vi hade samma =)

    Linda: Tack! Spana in Enduring Coral, det är inte dumt!

    Emma P: Tack! Vad glad jag blir =)

    SminkJante: Tack! Jag blir allt modigare =)

    SvaraRadera
  7. Skulle gärna se hur läppgunket ser ut.. :)

    Det såg fint ut! Och det är jättesvårt att få fram de rätta färgerna ibland, jag brukar få trixa med vitbalans och så för att det ska bli rätt..

    SvaraRadera
  8. marybeth: Tack! Jag jobbar på att lära mig fotografera min läppar, det är inte helt lätt...

    Jag har inte ens hittat hur man fipplar med vitbalansen. Någon som vet hur man gör i i-photo?

    SvaraRadera