måndag 31 augusti 2009

Dazzle dusts på

Idag är det en alldeles vanlig måndag, men trots det blir det ingen vanlig dagens. Istället blir det bilder på två hastiga provmålningar med Dazzle Dust-proverna. Min erfarenhet av lösa pigment är ganska begränsad, och jag märkte att mer övning krävs. När jag inte kunde motstå att sätta penseln i Teal, Gold och Petrol black var tiden med dagsljus knapp så det hela blev lite panikartat utan bas med pigment lite varstans.


Först ut är Teal och Gold tillsammans med Urban Decay 24/7 Glide-on eye pencil i Electric. Jag tycker att pigmenten passar ihop lite sådär. Gold är aningens för gul för min smak, men den ska få fler chanser.


Teal är ett ganska rent mörkturkost skimrande pigment som passar ypperligt med Petrol black, ett svart pigment med turkost/tealskimmer. Båda pigmenten är supersnygga, även om det inte riktigt framgår av bilderna. Här syns de tillsammans med Urban Decay 24/7 Glide-on eye pencil i Covet. Jag får helt enkelt använda pigmenten snart igen och ta bättre bilder då!

7 kommentarer:

  1. Kul att se dig i lite mer färg än vanligt! Riktigt tjusigt må jag säga :) / Ylva

    SvaraRadera
  2. Underbart. De är jättesnygga båda två.

    SvaraRadera
  3. Härliga färger!! Petrol Black är jag sugen på, såå snygg!!

    SvaraRadera
  4. Supersnygga färger! Petrol black är fantastisk.

    SvaraRadera
  5. Ylva: Tack! Jag får försöka bli lite modigare =)

    SminkJante: Tack! Ska se till att använda dem igen snart!

    Linda: Tack! Petrol Black är verkligen jättefin.

    Kajsa Kavat: Tack! Petrol Black kan nog bli ännu bättre med ordentlig bas.

    SvaraRadera
  6. Otroligt läckert båda dina sminkningar! Dazzle dust är inte dumma...

    SvaraRadera
  7. Emma P: Tack! Dazzle Dusts var helt klart en trvlig bekantskap, även om jag fortfarande tycker att det är lite meckigt med lösa skuggor.

    SvaraRadera