söndag 22 mars 2009

Veckans bloggtema: fossingar


Veckans bloggtema på pret-ty.se handlar om hur man sköter sina fossingar. Mina fötter är nog inte så ompysslade som de borde vara, men jag är ganska flitig med att smörja in dem. Jag har så väldigt torra fötter annars!


Den bästa och mest prisvärda fotkräm jag någonsin testat är utan tvekan Fotvårdssalva från CCS (Apoteket). Nästan varje kväll smörjer jag in fötterna efter att jag har duschat och tar sedan på mig bomullsockar som får sitta på medan krämen sjunker in. Oglamouröst, men ganska mysigt!


Ibland använder jag också Créme pieds peaux seches från L’Occitane, 15% beurre de karite (sheamsör) som jag skrivit om här. Den är inte riktigt tillräckligt återfuktande, även om den känns lite lyxigare än Apotekets. Jag ska testa den som handkräm istället. Det är ju en handväskvänlig storlek.

På bilden syns också en liten nagelbandsolja från Lançome som jag mest använder till händerna, men också till fötterna om det är manikyr på gång. Jag har haft oljan hur länge som helst. Varför jag har köpt en sådan dyr nagelbandsolja är en gåta, men den är lyxig, bra och extremt dryg. Om den är bättre än andra billigare produkter är dock ytterst tveksamt.

3 kommentarer:

  1. Du har fått en award av mig =)

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa! :)

    SvaraRadera
  3. Karin: Tusen tack! Jag blev superduperglad!

    Käthe: Tack! Det är så trevligt med kommentarer så man vet att någon läser =)

    SvaraRadera