fredag 30 januari 2009

Snäll gulddagens med bästis

Dagens ögon går i diskret guldton. Annat, blir det ikväll när full festsminkning är på tapeten. Ögonskuggan i dagens kommer ur min absoluta favoritpalett, en underbart vacker sextett från Stila.

Paletten, som är tjusigt grå på utsidan har jag fått i överraskningsfödelsedagspresent från min kompis i England för många år sedan. Trots att skuggsamlingen vuxit mycket sedan dess är paletten helt oöverträffad när det gäller kvalitet och färgmättnad. Dessa skuggor satt till och med bra innan jag hade upptäckt UDPPns storhet!

Fina asken.

Fina färgerna en gång till.

Skuggornas namn.

5 kommentarer:

  1. En jättefin palett! Vad heter den?:) Och har du lust att swatcha alla färger?:)

    SvaraRadera
  2. Absolut! Kommer senare idag. Gäller att passa på när man har tillgång till dagsljus =)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Inser du vilket stort hål du kommer att orsaka i min plånbok som redan lider svårt...:) Jag gör i alla fall mitt för att få hjulen i rullning i krisens Sverige.:)

    SvaraRadera
  5. Konsumtion är vägen ur krisen! Nu ska jag pyssla fram lite swatches på paletten. Sen kommer ett annat inlägg som kommer att gräva hål i allas våra plånböcker...

    SvaraRadera