måndag 19 januari 2009

Dagens öga 090119

"Dagens öga" kanske egentligen borde heta "dagens smink" eller bara "dagens." Oftast visar jag ju mer än ögat, i alla fall när det gäller vilka produkter jag använt. Idag har jag mest använt IsaDoras höstpalett Matte chocahlates tillsammans med ungefär samma grejer som vanligt.

Huvudroll:
IsaDora eyeshadow palette Matte Chocalates
Clinique-pennan från vårkollektionen 2008 brown sugar/cream lustre

Statister:
Naturally glossy mascara, Clinique i 02 jet brown
Long pretty lashes från Cliniquei 01 black
Eyebrow liner by H&M i light brown
All about eyes concealer, Clinique 01 light neutral
Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
Hihglightern Crystal radiance från Lumene
Blushing blush från Clinique i 110 preacious posy
Scent lips från Make Up Store i lip-lap



När jag lade vantarna på en Matte Chocalatespalett i höstas var jag mycket nöjd. Jag har inte så många matta skuggor, och tänkte att dessa skulle vara användbara. Efter att paletten nu har legat i min sminklåda ett tag kan jag konstatera att den just blivit liggande där ganska mycket. Det är någonting med skuggornas konsistens och hur de beter sig på (den enligt mig nödvändiga) UDPP:n. Eller är det kanske den röda undertonen? Jag vill hur som helst inte ge upp än, utan kommer att göra fler försök!

Läppglanset har jag vunnit i en tävling. Det luktar och smakar hallon, vilket inte gillas av mig. Färgen är helt ok. Andra läppglans från Make Up Store, utan smak, brukar jag tycka om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar